روانشناسی پرورشی
(روانشناسی یادگیری و آموزش)
نویسنده : على اكبر سيف
ناشر : آگاه - تهران
چاپ دوازدهم، 1383 شمسى
ويرايشپنجم
نوع جلد : سلفون سخت
قطع : وزیری
تعداد صفحه 712
نوع چاپ : چاپی
زبان : فارسی
وزن : 1190 گرم
رده كنگره : 9ر9س/1051 LB
شابك : 964-416-149-1

فهرست كتاب :

  • بخش 1:مفاهیم کلی روانشناسی پرورشی‏
  • فصل اول:تعریف وموضوع روانشناسی پرورشی‏
  • فصل دوم:بیشینه‏ی نگارش کتاب درسی دانشگاهی درزمینه‏ی روانشناسی پرورشی درایران‏
  • فصل سوم:پژوهش در روانشناسی پرورشی‏
  • بخش 2:هدف‏
  • فصل چهارم:مراحل و هدف‏های آموزشی‏
  • طبقه بندی هدف‏های آموزشی‏
  • بخش 3:آمادگی یادگیرندگان‏
  • فصل ششم:ویژگی‏های ورودی یادگیرندگان‏
  • فصل هفتم:نظریه‏های رشد شناختی پیاژه،ویگوتسکی وبرونر
  • بخش 4:یادگیری و انگیزش‏
  • فصل هشتم:نظریه‏های رفتاری یادگیری‏
  • فصل نهم:نظریه‏های یادگیری شناختی
  • فصل دهم:نظریه‏ی خبرپردازی یادگیری‏
  • فصل یازدهم:نظریه‏ی سازندگی یادگیری‏
  • فصل دوازدهم:انگیزش و یادگیری‏
  • بخش 5:آموزش‏
  • فصل سیزدهم:روشهای آموزش مستقیم وغیر مستقیم‏
  • فصل چهاردهم:آموزش برای یادگیری در حد تسلط
  • فصل پانزدهم:آموزش به کمک تغیررفتار
  • فصل شانزدهم:آموزش برنامه‏ای وماشین آموزشی‏
  • فصل هفدهم:آموزش مهارت‏هاوراهبردهای یادگیری ومطالعه‏
  • فصل هیجدهم:آموزش مفاهیم و اصول‏
  • فصل نوزدهم:آموزش حل مسئله و تفکر انتقادی‏
  • فصل بیستم:آموزش هوش آفرینندگی‏
  • بخش 6:ارزشیابی‏
  • فصل بیست و یکم:مفاهیم کلی ارزشیابی‏
  • فصل بیست و دوم:تهیه‏ی ارزشیابی پیسرفت تحصیلی‏